Dwóch potentatów sektora energetycznego - Equinor i BP - podpisało umowę o przekształceniu terminalu morskiego South Brooklyn Marine w Nowym Jorku w centralny węzeł dla przemysłu morskiej energetyki wiatrowej.
Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
Amerykańska grupa inwestycyjna Apollo Global Management poinformowała, że jej fundusze (Fundusze Apollo) zawarły umowę z Arthur Kill Terminal w zakresie rozwoju na jego terenie portu instalacyjnego i serwisowego dla morskiej energetyki wiatrowej rozwijanej w regionie Stanu Nowy Jork. Bez wątpienia za administracji Joe Bidena inwestycje w offshore wind na terenie USA nabrały tempa.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. oraz PERN wzmocniły współpracę, zmierzającą do umocnienia Portu Gdynia jako niezależnego, morskiego hubu paliwowego. Wynika to ze wzrostu zainteresowaniem importu paliw drogą morską. Przeładunki gotowych paliw płynnych w gdyńskim porcie wykazują wyraźną tendencję wzrostową, I kwartał 2021 roku okazał się być rekordowy.
Stworzenie morskiego hubu dystrybuującego paliwa w Dębogórzu, koncentracja na budowie rurociągu paliwowego Boronów – Trzebinia i programie Megainwestycje – tak w skrócie będzie wyglądał 2021 rok w PERN. Firma przedstawi również nową strategię do 2024 roku, która będzie odpowiedzią na wyzwania szybko zmieniającego się otoczenia, w tym zmiany dotyczące surowców energetycznych i alternatywnych źródeł energii.
O połowę większa liczba załadowanych cystern kolejowych w nadmorskiej bazie paliw PERN w Dębogórzu, a w efekcie stabilizacja krajowego i międzynarodowego rynku logistyki produktów naftowych – to główny powód dla którego firma rozpoczęła modernizację tej bazy. Inwestycja jest istotna dla Klientów, którzy po jej zakończeniu będą mogli zwiększyć liczbę realizowanych przeładunków. Rozbudowa infrastruktury pozwoli również podnieść jakość świadczonych obecnie usług. Wykonawcą modernizacji będzie firma Colas Rail Polska Sp. z o.o.
Rusza budowa pięciu nowych zbiorników na ropę w Terminalu Naftowym w Gdańsku. W środę PERN przekazał plac budowy konsorcjum realizującemu ten projekt. Planowany termin wykonania inwestycji wynosi 21 miesięcy od dnia podpisania umowy, czyli będzie to 16 października 2020 r.
PERN podpisał umowę na z konsorcjum Naftoremont–Naftobudowa na rozbudowę swego Terminalu Naftowego w Gdańsku (TNG). W ramach inwestycji do października 2020 r. powstanie tam 5 zbiorników na ropę naftową o łącznej pojemności blisko 400 metrów sześc. – podała w środę spółka.
PERN aktualizuje swoją strategię, uwzględniając zmiany rynkowe i politykę rządu, dotyczącą infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym. Dokument, który wyznacza m.in. priorytetowe projekty spółki na najbliższe lata, powinien być gotowy z końcem roku – powiedział PAP prezes PERN Igor Wasilewski.
PERN ogłosił przetarg na weryfikację dokumentacji technicznych budowę siedmiu zbiorników magazynowych o łącznej pojemności 158 metrów sześc. w bazach paliw spółki: Boronowie, Rejowcu, Emilianowie, Dębogórzu i Małaszewiczach. Oferty w postępowaniu można składać do 12 października.
Złota passa trwa. Polski jacht WindWhisper 44 wygrywa regaty Palma Vela na Majorce
Z KPO zostaną przekazane środki na rozwój transportu intermodalnego w Polsce
STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sponsorem Głównym Polskiej Ligi Żeglarskiej
Ukraińskie drony zaatakowały terminal paliwowy w Noworosyjsku
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport